Jacob ,一個很親切,臉上一直帶著笑容的丹麥人,名字用丹麥語念起來就像國語的"牙箍"

跟我認識的很多歐洲人不一樣,他像個謙謙君子,給人的感覺非常的誠懇



一年多過後的今晚,google talk 突然冒出了他的名字

原定的跑步計畫也就掰了


我們漫無目的的聊阿聊... 噓寒問暖

聊到了我明年夏天旅行計畫之一的歐洲之旅

他說隨時歡迎到哥本哈根來   :)     

Jacob!!:   If I am at home you can stay at my place.  It is not a luxury hotel..   But it is cheaper, haha
 我: i am allergy to luxury while i do traveling!!  :)




我提到 Troels and Louise, 一對couple, 是我認識的第一對 IFMSA officials

他說他們兩個到挪威的北方去了,在一個接近北極圈的地方'

"Troels and Louise. :)    Well, they both graduated in January and moved to Norther Norway"

" They live in a beautiful but isolated place..."  "Around the Artic circle"



一個小鎮,大約4000人口,在那小鎮的小醫院裡工作

"They live in a town with 4000 people and that is the biggest place around, so the hospital is there..."



也許會結婚... 也許也不會.... 就是兩個人生活在一起

They will get married I think..   (If they want to, I don't think they are religious.)




------------------------------------------------------------

如果可以.... 我也想這樣..............

I belong to the nature...........  i felt that i am so not fit in this place

Like a desperate fish in aquarium trying to get back to the  stream.

arrow
arrow
    全站熱搜

    Pomeng 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()